Tuesday, June 29, 2010

1 Julai 2010

Alhamdulillah besok akan bermula episod baru dalam kerjaya aku,selama 10 tahun..aku bertapa di unit Operasi Kawalan,start kaki aku melangkah ke TNB aku dah ditempatkan disini...dan dah 4 kali aku mintak tukar ke unit lain tapi tak dapat ..alasan HR takder orang nak letak kat tempat aku ...hu hu hu kali terakhir aku mintak tukar 6 tahun lepas ..aku siap pi ngadu kat VP lagi...tapi tau tak ...ada sekoq sotong lembut kat HR kata apa''ala Dato' pun kijer TNB jugak''...perghhh rasa nak lempang jer mamat tuh ...bayangkan aku technician tapi buat kijer poyo jer...isi data jerk !abis aku nyer skill...meleleh air liur tengok kawan2 aku yg dapat pegi site/outstation...last skali aku angkat tangan ''Ya Allah kalau memang rezeki aku kat sini kau simpan ja la aku kat sini ,kalau tak lepaskan aku dari tempat nih''.Amin

Dan alhamdulillah selepas 10 tahun baru aku nampak kebaikan dia ...memang DIA kekalkan aku kat sini sebab ketiga-tiga anak aku asyik admit kat hospital jer...kalau masuk Hospital Pantai tuh sampai nurse semua dah kenal muka anak2 aku.Baru-baru nih pulak si kakak ngan adik trio masuk Pantai sebab Bronkaitis.So aku senang la nak ambik cuti.Bos pun ok ..KPI pun senang...so aku sangat-sangat bersyukur ditempatkan di sini walaupun mula-mula tuh tension.

1 Julai nih aku akan start masuk kijer shif..heheheh ...aku dengan selamber derk jer bagitau GM ..masa tuh dalam lif...''Mr.Guru,saya nak masuk control,nak masuk shif''...yang bestnyer dia kata ok dia nak tolong ...so tunggu la keluar iklan..pastu interview..punya la tension sebab panel tuh memnag tak cayer aku nak kijer shif ...diorang pulak tolong risaukan sapa nak jaga anak aku la...husband tak marah ker...aiyaaaaaa ....last-last aku ditawarkan ke SCADA.....arghhhhhh tidak,aku takmo unit tuh...aku nak control jugak...so jumpak GM lagi...so aku bagitau aku takmo SCADA...aku nak control jugak...nak control jugak...so dia cakap ok...dia tukarkan...heheheh ...melampau kan ...akak2 ngan abang2 kat sini soh jumpa bos kecik aku soh bagitau GM...huh tadak aiii aku trus jumpak GM lah ...susah nak pas..pas nih...

So akhirnya besok aku akan mula training...untuk permulaan hidup aku akan kelam kabut skit sebab pukul 7.30am aku dah kena ada kat tempat kijer...jenuh jugak la aku nak berkejar siap anak hu hu hu takper....takper...try the best hehehh ..chaiyokkkk...

pssss...saper takmo naik 15% tuh ...tak termasuk elaun giliran dan kawalan ...boardrented lagi...alhamdulillah rezeki anak aku.

No comments: